Om det är något fel på din produkt vänder du dig till din återförsäljare som har sålt produkten till dig, så hjälper hen dig. Om du upptäcker något fel på produkten eller i leveransen ska du anmäla inom en vecka efter leverans och innan produkten har hunnit monteras. Har något gått snett under transporten eller vid leverans? Då behöver du anmäla felet omedelbart till fraktföraren vid leverans.
Här hittar du kontaktuppgifter till alla våra återförsäljare
Förutom att vända sig till sin återförsäljare eller transportören behöver du ta bilder på skadan. Ta flera närbilder och ett par bilder på längre avstånd, förslagsvis någon meter samt 2-3 meter. Det ska framgå tydligt skadans omfattning och vilka produkter som skadan avser.
Du kan med fördel göra din felanmälan till din återförsäljare digitalt via en QR-kod som sitter i fönsterkarmen. Genom att scanna koden kommer du till ett formulär där du får beskriva och skicka in bilder, medan övriga uppgifter om produkten är förifyllda. När du har skickat in formuläret hanteras det av din återförsäljare, som återkommer till dig med besked om hur din felanmälan hanteras.
Läs mer om vår generösa garanti här.